سال نو چینی در ایران

سال نو چینی در ایران

موج بزرگ‌ترین مهاجرت چینی‌ها به ایران رسید. مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری از آغاز پروژه نفوذ به بازار چین با اجرای طرح «سال نو چینی در ایران»، خبر داد. سال نو چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم آن کشور است که هر سال در ماه بهمن (در فاصله ماه‌ها ژانویه و فوریه) جشن گرفته می‌شود و از آن با عنوان «Spring Festival» جشنواره بهاره یاد می‌شود. سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون چینی این فرصت را در سفر می‌گذرانند و به عبارتی بزرگترین مهاجرت سال در چین اتفاق می‌افتد.مردم چین از زمان ترقی اقتصاد این کشور بیشتر به سفرهای خارجی روی آورده‌اند، اداره ملی جهانگردی چین گزارش کرده در فستیوال بهاره سال ۲۰۱۸ حدود ۷ میلیون چینی به خارج از کشور سفر کردند که هر یک دست‌کم ۱۵۰۰ دلار خرج کرده‌اند.

چینی‌ها ولخرج‌ترین گردشگران جهان شناخته می‌شوند. گزارش سازمان جهانی جهانگردی نشان می‌دهد، گردشگران چینی در سال ۲۰۱۷ با ۲۵۸ میلیارد دلار هزینه‌کرد، همچنان پرخرج‌ترین گردشگران جهان بوده‌اند. برای همین بسیاری از کشورها با صدور ویزای رایگان و یا تخفیف‌های خدماتی سعی دارند هر سال دایره جمعیت گردشگران چینی را در جغرافیای خود بزرگ‌تر کنند.این گردشگران در فستیوال بهاره که تقریباً ۱۰ روز طول می‌کشد، نه تنها اقتصاد کشور خود بلکه هنگ‌کنگ، ژاپن، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین، موریتانی، تایلند و در چند سال اخیر اروپای شمالی و آمریکا را منتفع می‌کنند. ایران نیز پس از آن‌که در سال ۲۰۱۱ موفق شد اعتماد اداره ملی جهانگردی و آژانس‌های چین را جلب کند و به فهرست مقاصد امن این کشور اضافه شود، امسال به جمع کشورهایی که در سال نو چینی، پرچم‌های سرخ را برای میزبانی از گردشگران این کشور برافراشته‌اند، پیوسته است.

محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری  خبر داد که ایران با سرو غذاهای چینی، اجرای کنسرت‌های موسیقی سنتی، نمایش «سفال‌های آبی و سفید» و خوشامدگویی با پرچم‌های قرمز و به زبان چینی، همانند دیگر کشورها به استقبال از این گردشگران در سال نو چینی رفت.

لاریجانی گفت: تعطیلات سال نو چین که تاریخ ثابتی در تقویم ندارد، امسال از ۱۶ بهمن‌ماه (۵ فوریه) آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد که پیش از آغاز آن، تبلیغاتی در چین انجام شد. شرکت هواپیمایی ماهان نیز با مشورت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بسته سفر به ایران را از طریق یکصد آژانس گردشگری چینی همکار، عرضه کرد که طبق آخرین آمار ۱۰ تا ۱۵ گروه ۲۵ تا ۷۰ نفره برای سفر به ایران قطعی شد که از ۱۳ بهمن‌ماه در کشورمان به سر می‌برند.به گفته مدیرکل تبلیغات و بازاریابی گردشگری، پکیج «سال نو» در چین سر و صدای زیادی کرده و توجه‌ها را به خود جلب کرده است. لاریجانی اضافه کرد: این دفتر فعالیت در بازار چین را خیلی جدی آغاز کرده، مطالعاتی را انجام داده که وارد فاز اجرایی شده و نقشه راهی را تهیه کرده است. برای دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسرها و چهره‌های شناخته شده‌ی این کشور نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ایده‌های مختلفی در دست اجرا است.لاریجانی سپس از اجرای پروژه‌های مشابهی در بازارهای عمان و آذربایجان خبر داد و گفت: با عراقی‌ها، که درحال حاضر از مهم‌ترین بازارهای هدف گردشگری ایران است، نشستی داشته‌ایم و آن‌ها را به کمیته تورهای ورودی مرتبط کرده‌ایم. طرح‌های بازاریابی که در یک سال گذشته تهیه کرده‌ایم اکنون به مرحله اجرا رسیده و از این پس باید اثرات آن را شاهد باشیم.

ایسنا

بدون نظر

ارسال دیدگاه